6 iunie 2013

Integrare Oracle cu SQL Server

Nu mai e nici un secret: Oracle, ca tehnologie, e un "sac fără fund". Când cineva îți spune că știe "Oracle", firesc, următoarea întrebare e: ce anume din Oracle știi? Administrare de baze de date? Partea de server de aplicație? APEX? Poate vreun ERP exotic de la Oracle?

Îmi amintesc că acu vreo doi ani m-a contactat o "tantică" de la o firma de recrutare pentru a-mi propune un "job".

Întreb: ce trebuie să știu?
Zice: Oracle!
Eu: bun, bun! Dar ce Oracle mai exact?
Ea: paaai, PL/SQL, Oracle Reports și Oracle Forms.
Îi spun că PL/SQL știu, dar ca Reports și Forms NU!
Doamna, foarte contrariată, îmi zice: nu se poate, trebuie să știți! E Oracle!

Mai poti să spui ceva? Doamna HR avea dreptate!

De la ce m-am luat cu povestea asta? Ei bine, v-am povestit eu într-o postare anterioara că avem grupul DBA-ilor din Iași, unde, pe lângă iesirile la băut de bere, vin și alte spirtoase, mai facem și întâlniri în care discutăm subiecte tehnice legate de baze de date. Săptămâna asta a fost rândul meu să prezint ceva. M-am tot gândit la un subiect și până la urmă am zis că cel mai bine ar fi să îmi aleg ceva nou, o tehnologie Oracle, dar despre care nu știu mare lucru. Și pentru că în grupul nostru de DBA-i avem și reprezentanți ai "SQL Server"-ului, m-am gândit că ar fi interesant de analizat posibilitățile de integrare a server-ului Oracle cu "SQL Server"-ul de la Microsoft. 

Așa s-a ajuns la prezentarea de mai jos.

Evident, la final (unii în timpul prezentării), ne-am delectat cu o bericică și am mai stat la cioace. Mai jos, "inculpații":

Cu speranța că doamna HR îmi citește blog-ul, aștept o ofertă de job cu PL/SQL și Oracle Gateways. Reports și Forms tot nu știu...

0 commentarii: